ν-λήμματα…

Τσιγάρο ή ποδόσφαιρο; Τζιν ή Ουίσκι; Wassily Kandinsky ή Dominique Appia ή Gustav Klimt; Να συνεχίσεις να διαβάζεις παρακάτω ή να πας για καφέ με κάνα φίλο;

Η ζωή είναι γεμάτη από μικρά και μεγάλα διλήμματα.

Άλλα είναι καθημερινής φύσεως και αφορούν «μικρά» και ανούσια πραγματάκια που μας αφορούν. Για παράδειγμα: Έχω λιγούρα. Ανοίγω το ψυγείο. Βρίσκω μορταδέλλα και καπνιστή γαλοπούλα. Διαλέγω μορταδέλλα. Σε πέντε λεπτά το ξεχνάω. Τρώω τελικά και λίγη γαλοπούλα. Μηδέν εις το πηλίκον.

Έπειτα, μπορείς να συναντήσεις και πολύ μεγαλύτερα διλήμματα στη ζωή σου. Για παράδειγμα: Γνωρίζω δύο γυναίκες. Μου αρέσουν εξίσου. Δοκιμάζω με τη μία. Σε μια βδομάδα την ξεχνάω. Δοκιμάζω και λίγο με την άλλη. Πάλι μηδέν εις το πηλίκον.

Καμια φορά τα διλήμματα μπορεί να αφορούν δύο φαινομενικά ετερόκλητα αντικείμενα. Για παράδειγμα: Να τηγανίσω τα ψάρια ή να πλύνω τις κουρτίνες; Εκ πρώτης όψεως δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο. Εντούτοις, θα ήταν αφελές να διαλέξει κάποιος να τηγανίσει πρώτα τα ψάρια του. Και οι κουρτίνες θα βρωμίσουν και τα ψάρια θα κρυώσουν όσο θα τις πλένει.

Τα διλήμματα ενίοτε επεκτείνονται και σε τριλήμματα, τετραλήμματα και γενικώς ν-λήμματα. Για παράδειγμα: Ανοίγω ένα κουτί με σοκολατάκια. Βλέπω 24 διαφορετικά, λαχταριστά σοκολατάκια. Έχω εικοσιτετράλημμα. Θεωρούμε λοιπόν πως όταν το πλήθος των επιλογών είναι απείρως αριθμήσιμο, τότε είμαστε αντιμέτωποι με ένα ν-λημμα.

Νιώθω σαν τον Oldboy καμιά φορά. «Μπορούν 15 χρόνια φανταστικής προπόνησης να σου φανούν χρήσιμα;» Ακόμα κι ο ίδιος ο Oh Dea-su, που θέτει το ερώτημα στον εαυτό του, αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο ναι και το όχι. Μας αρκούν τελικά οι εμπειρίες μας για να κάνουμε τις σωστές επιλογές; Άλλες φορές ναι κι άλλες φορές όχι…

Εχθές πήγα για μπάλα. Έτρεχα σαν το τραγί, επί μιάμιση ώρα, χωρίς διάλειμμα. Έχω κόψει το τσιγάρο εδώ και δυο βδομάδες. Σκόραρα με τακουνάκι. Άσχετο…

Το Σαββατοκύριακο που πέρασε ήπια τεράστιες ποσότητες ουίσκι. Την Δευτέρα ένιωθα άρρωστος. Πονούσε όλο μου το σώμα. Τζιν και πάλι τζιν.

«Τσακωνόμουν» με την αδερφή μου. Δεν της άρεσε ο Appia. Μου πρότεινε Klimt ή Kandinsky. Τελικά διάλεξα αυτό. Entre les Trous de la Memoire. Ανάμεσα στις Τρύπες της Μνήμης. Και το κρέμασα στον τοίχο μου, απέναντι από το κρεβάτι μου.

Και τελικά αφού έφτασες ως εδώ, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πήγες για καφέ, αλλά έκατσες να με διαβάσεις θα σου κάνω και μια ερώτηση:

Τι είναι πιο σημαντικό στη ζωή; Η μορταδέλλα ή οι γυναίκες;

17 thoughts on “ν-λήμματα…

Add yours

  1. ελα ρε…..νομιζα οι ηταν δικια μου εμπνευση το τριλλημα τετραλλημα!!!μπραβο και για το γκολακι και για τα τσιγαρα που δεν κανεις πια!!!

  2. αν και το κείμενο σου έχει πολλές άγνωστες λέξεις, σε θαυμάζω!
    υγ στη ζωή αυτό που έχει σημασία έχει να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο
    υγ αν μπορούμε να το χουμε και τρώγοντας μουρταδέλες με ωραίες γυναίκες, ακόμα καλύτερα!

  3. Καταρχας «γιατρε» συγχαρητήρια ξωτικά, για τις νεες εικονες! Ειμαστε και καλλιτεχνικες φύσεις τρομαρα μας και συγκινουμαστε με τετοιες…αναρτήσεις. Συμπασχω με το γαλοπουλο-μορταδελο δίλημμα! Κι εγώ ετσι κανω. Ανιατη περιπτωση. Βλεπω ας πουμε στο ψυγείο παγωτο και γιαούρτι με 0 λιπαρα και ζελέ, τρωω το δευτερο ονειρευόμενη το πρωτο, και μετα τσακίζω και το πρωτο για να μου φύγει το απωθημενο. Αλλα ευτυχως τωρα είμαι σε φαση κοψίματος των γαστιμαργικων καταχρήσεων και πολυ χαίρομαι. Νομιζω πως απαιτειται θαρρος και περιέργεια για να δοκιμαζεςι πολλα πραγματα, ώστε να φτάσεις στο ευτυχες σημειο να κανεις επιλογές. Η επιλογη ίσως σε μια ηλικια μικρή, να είναι αδύνατη, σε πιανει μια πείνα να τα «φας» όλα… Οταν δεις τη φρίκη ή την ομορφια σε ό,τι λούστηκες και δοκίμασες, τοτε ερχεται η ωρα που αναφωνεις Καβαφικα: θα΄ρθει η στιγμή που πρεπει νάποφασίσεις, με ποιους θα πας και ποιους θ΄αφήσεις. Δηλώνω ευθαρσώς ότι αυτο το εχω κανει σε σπανιες περιπτώσεις μεχρι τώρα. Αλλα καιριες περιπτώσεις. Θεωρώ ένδειξη μεγαλείου την ικανότητα επιλογής. Οσο για το τελευταιο σου εμπρηστικο ερώτημα, απαντώ ρωτώντας; Μπορεις να κανεις θεικο σεξ με μια μορταδέλλα; Η’ επι το διαιτητικοτερον: τι προτιμας, κορμαρα ανευ μορταδελλας και γυναικα; Η το αντίστροφο; Αν και ποτε δεν ξερεις… περι ορέξεως η…. μορταδέλλα!

  4. Για διλήμματα του τύπου «τυρόπιτα κουρού ή τυρόπιτα σφολιάτα» συνήθως πιέζω τον εαυτό μου να πάρει μια πολύ γρήγορη απόφαση. Τις περισσότερες φορές το μετανιώνω μετά. Από την άλλη, έχει τύχει να βρίσκομαι επί 20 λεπτά μπροστά από μια κρεμάστρα με ολόιδια μπλουζάκια -διαφορετικού χρώματος όμως- και να μη μπορώ να αποφασίσω. Γενικά, θα με κατέτασσα στους αναποφάσιστους ανθρώπους ή μάλλον σε αυτούς που δύσκολα μένουν ευχαριστημένοι με τις τελικές αποφάσεις τους.
    Πάντως εγώ (αν με έπαιρνε) θα τα έτρωγα και τα 24 σοκολατάκια!!
    Και το πιο σημαντικό στη ζωή είναι οι γυναίκες φυσικά (άκου απορία ο νέος…).

  5. Φίλε μου,
    οφείλω να διορθώσω μία τεράστια παρερμηνεία. ΑΝ είχες άπειρες επιλογές θα είχες σπάσει το φράγμα του χωροχρόνου και θα ήσουν αθάνατος!

    Στην περίπτωση που έχεις καταφέρει το πρώτο τρέχα ΜΙΤ και πάρτους τα σώβρακα και τα εκατομμύρια (έτσι θα έχεις σίγουρα γυναίκες και κάποιον να σου τηγανίζει ψάρια, να σου πλένει κουρτίνες και να σου φτιάχνει ό,τι φαγητό θες με μορταδέλα ή γαλοπούλα).

    Στην περίπτωση που είσαι αθάνατος, έτσι και συναντήσεις τον Highlander πέστου ότι είναι και πολύ μαλάκας που ανέχτηκε να τον παίζει στην ταινία ο Λαμπέρ και δεν κατέβηκε να του πάρει το σκαλπ τόσα χρόνια.

    Σε κάθε άλλη περίπτωση, άει διάβασε κι εσύ γιατί αν συνεχίσουμε έτσι μας βλέπω να αγγίζουμε την αιωνιότητα μόνο ως «αιώνιοι».

    Πάρε κι ένα τεράστιο φιλί τώρα γιατί μου άρεσε τρελλά το κείμενο -και ακόμη πιο πολύ για τον λόγο ότι αναφέρεις το Oldboy που λατρεύω.

    Υ.Γ.1: Μεταξύ των τριών προτιμώ Klimt (χέστηκες).
    Υ.Γ.2: Καταλαβαίνεις ότι στο καταληκτικό σου ερώτημα δεν θα πέσω στην παγίδα να απαντήσω. Αν πω «μορταδέλα» θα είμαι κοιλιόδουλη χοντρή κι αν πω «γυναίκες» θα είμαι λεσβία.
    Υ.Γ.3: Ουδεμία συγγένεια έχω με την τσαπερδόνα, απλά λατρεύω κι εγώ τα υστερόγραφα. (γεια σου τσαπερδόνα με τα ωραία σου, έβαλες στο τεχνολογικό ψυχρό γράμμα το ρομαντικό υστερόγραφο!)

  6. Η μητέρα μου πάντα έλεγε, “Η ζωή είναι σαν ένα κουτί από σοκολατάκια. Ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου τύχει»
    γι αυτό και γω φροντίζω να τα τρώω όλα….

  7. καλώς σας βρίσκω!περί διλλημάτων,καμιά φορά λέω(μεταξύ σοβαρού και αστείου)ας ήτανε να είχα μια κόπια του εαυτού μου να αποφασίζει για μένα και να λούζεται τις συνέπειες(τις αρνητικες έτσι?)λοιπόν,καλή επιτυχια με τη διακοπή του καπνίσματος,ελπίζω να διαρκέσει!εγώ πάντως προτιμώ καντίνσκι.

  8. @ mtdoggie: Ε, οχι και δικη σου εφευρεση! Θα σε παω στα δικαστηρια! Σφετεριστή!

    Το τσιγαρο εξακολουθω να το αποφευγω!!!

    @ tsaperdona: Το ξερα οτι θα δυσκολευτεις να μπεις στο νοημα! Την επομενη φορα θα υπαρχει βοηθητικο υπομνημα ;p

    υγ Αυτο ηταν σοβαρο και βραχυκυκλωσα…
    υγ τωρα σε αναγνωριζω!

    @ auburn kate: Χεχε! Το ειχα φανταστει οτι το ερωτημα θα εγειρει καποιες αντιδρασεις…

    @ gkriniara: Εγω θα διαλεγα τυροπιτα στριφτη. Ετσι γραφω στο παπι μου την σφολιατα και την κουρου και τρωω και γαμω τις τυροπιτσες! ;P

    @ industrial daisies: Οι επιλογες αγαπητη ειναι «απειρως αριθμησιμες». Τουτεστιν, παιρνουν διακριτές τιμες και θεωρητικα μπορουν να αριθμηθουν αν εχεις κουραγιο να μετρας ως το απειρο. Ειναι διαφορετικο το «απειρως αριθμησιμο» με το «απειρο». Το «απειρο» ειναι συνεχες (οχι διακριτό…) και συνεπως «αμετρητο». Το «απειρως αριθμησιμο» ειναι κι αυτο απειρο, αλλα πιο λιγο απειρο απο το «απειρο»… Μπορω να συνεχισω να λεω μαλακιες, αποδεικνυοντας σου ποσο λαθος εισαι, μεχρι τον αιωνα τον απαντα! Επειδη ομως κοτεψες και δεν βλεπω αντιδραση (real time!!!) σ’αφηνω εδω! Φιλια!

    @ an205: Αυτο δεν το’χε πει μια γρια στον Forrest Gump;

    @ Σπυρος: Ο μονος που επιασε το νοημα! Γιατι το θεμα δεν ειναι τοσο το να επιλεγεις, αλλα να βρισκεις τροπο να τα παιρνεις ολα, ακομα κι αν οι «επιλογες» ειναι φαινομενικα ασχετες!

    @ perssefoni: Καλως ηρθες! Κι εγω θελω μια κοπια! Θα μπορουσε να ειναι πολυ βολικη μερικες φορες!

  9. ahem..μια ερωτηση απλα..που εισαι βρε?????
    το αφησες μονο του το καημενο το blog..και εμας μαζι του!!!
    hope you’re well dear!!

    καληνυχτα!!!

Σχολιάστε

Create a website or blog at WordPress.com

ΠΑΝΩ ↑

