Lille-Brugge-Paris en quatre jours!

Το παρακάτω αποτελεί ένα post αφιερωμένο στο πρόσφατο ταξίδι μου στη Γαλλία!

Το ταξίδι ήταν μικρό (μόλις τέσσερις μέρες…) όμως παρόλα αυτά πρόλαβα να επισκεφτώ αρκετά μέρη. Η αφορμή για την εξόρμηση ήταν να επισκεφτώ μια φίλη μου που σπουδάζει στη Lille, την μεγαλύτερη πόλη στη βόρειο-ανατολική Γαλλία. Το θετικό ήταν ότι η Lille βρίσκεται πολύ κοντά στα σύνορα με το Βέλγιο κι έτσι είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ και το Brugge, μια εξαιρετικά γραφική βελγική πόλη που αν κάποιος δεν είναι ποδοσφαιρόφιλος (και δη στοιχηματάκιας…) είναι πιθανό να μην την έχει ακουστά. Την τελευταία από τις 4 ημέρες του ταξιδιού την πέρασα στο Παρίσι και έκτοτε ψάχνω να βρω πώς θα γίνει να ζήσω εκεί για πάντα!!!

Αυτά που μου έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση στη Γαλλία είναι το πλήθος και η αφθονία σε γλυκά, καθώς και η τάση να συνδυάζουν φαΐ με φρούτο στο ίδιο πιάτο κι όχι πρώτα το ένα και μετά το άλλο! Ντάξει, δεν είμαι κι από τους πιο γκουρμέ τύπους, το παραδέχομαι! Μάλιστα δοκίμασα κι ένα πιάτο έξω από τα ελληνικά «στάνταρ» χωρίς όμως να το ευχαριστηθώ. Κοτόπουλο με δαμάσκηνα! Την επόμενη φορά που χρειάστηκε να διαλέξω φαγητό πήρα φιλέτο ψητό (κοινώς μπριζολίδι!) αφού η εναλλάκτική ήταν poulet a la fraise (κοτόπουλο με φράουλες!)… Τα γλυκά από την άλλη, ήταν τόσο λαχταριστά που έκαναν ακόμα και μένα που δεν είμαι φαν των γλυκισμάτων να μου τρέχουν τα σάλια στις βιτρίνες… Ορίστε του λόγου το αληθές…

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Φυσικά δεν το συζητάω τι μπορεί να πάθει κανείς αν είναι παθιασμένος με τις σοκολάτες και πάει στο Βέλγιο… Αν μάλιστα είναι παθιασμένος και με τις γυναίκες και με τις σοκολάτες τότε το σοκ θα είναι διπλό…

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Άλλο ένα αξιοπερίεργο που παρατήρησα, ήταν το πώς αλλάζει η ομιλούμενη γλώσσα καθώς ταξίδευα με το τρένο από τη Γαλλία στο Βέλγιο. Η αλήθεια είναι ότι το παρατήρησα στο ταξίδι της επιστροφής από το Brugge στη Lille, αφού στον πηγαιμό άλλαξα δύο τρένα και οι αλλάγες στη γλώσσα πέρασαν απαρατήρητες. Αυτές οι αλλάγες τρένων σε συνδυασμό με κάτι λάθος συνεννοήσεις με κάποιους ελεγκτές, μου έδωσαν την ευκαιρία να κάνω και λίγες βολτίτσες στο Mouscron (ή Moeskroen αν προτιμάτε ολλανδικά…) αφου έχασα το τρένο για Brugge και το επόμενο ήταν μετά από μία ώρα. Τώρα το Μουσκρόν το ξέρουν πάλι μόνο οι κολλημένοι με το στοίχηματίες, όπως και το Ρούζελαρ, που ήταν ένας από τους σταθμούς που έκανε το τρένο. Άγνωστες μικρές πόλεις του Βελγίου, κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία και με ομάδες που παίζουν στην πρώτη κατηγορία του Βελγίου και ποτέ κανείς φυσιολογικός Έλληνας δεν στοιχημάτισε λεφτά πάνω τους…! Στο δρόμο της επιστροφής λοιπόν, από κει που άκουγα σχεδόν παντού ολλανδικά (και δεν καταλάβαινα γρι…), ξαφνικά όλα μετατράπηκαν σε γαλλικά (και πάλι δεν τα καταλάβαινα όλα, αλλά λέμε τώρα…)! Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν κυρίως αυτή η κινητή επιγραφή από νέον που υπήρχε στο βαγονι και μας πληροφορούσε το όνομα του επόμενου σταθμού. Δεν έβγαζε τις ανακοινώσεις και στις δύο γλώσσες, αλλά στην αρχή μόνο στα ολλάνδικά και ύστερα μόνο στα γαλλικά. Σαν να απευθυνόταν σε τελείως διαφορετικό κοινό, στην αρχή ολλανδόφωνο που κάποια στιγμή κατέβηκε απ’το τρένο και ύστερα ανέβηκαν ένα τσούρμο Γάλλοι! Φυσικά κανείς δεν έδινε σημασία στις αλλαγές, γιατί η πλειοψηφία των ανθρώπων σ’αυτές τις περιοχές προφανώς συνεννοείται και στις δύο γλώσσες. Σίγουρα αυτό που περιγράφω δεν είναι κάτι τόσο τρομέρο, αλλά από την άλλη πλευρά δεν είναι και κάτι που συναντάς στην Ελλάδα.

Πληροφοριακά θα σας πω ότι η ζωή δεν μου φάνηκε και τόσο ακριβή, αλλά δεν μπορώ να είμαι και απόλυτος καθώς δεν έκατσα αρκετά ώστε να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα. Νομίζω όμως οτι τα σούπερ-μάρκετ ίσως είναι και λίγο φθηνότερα, τα σπίτια σίγουρα πολύ ακριβότερα, καφέδες και φαγητά κατά κανόνα σε λογικές τιμές (εκτός από ένα διπλό εσπρέσσο στο Παρίσι που τον πλήρωσα 4,90…!) και τα εμπορικά επίσης κοντά στην ελληνική πραγματικότητα. Όλα μου τα λεφτά τα έφαγα στις μετακινήσεις (που μου φάνηκαν αρκετά ακριβές…), αφού κατάφερα μέσα σε τέσσερις μέρες να χρησιμόποιήσω κάθε μεταφορικό μέσο που έχει ανακαλύψει η ανθρωπότητα, εκτός από αερόστατο και υποβρύχιο!

Αλλά επειδή οι φωτογραφίες είναι πάντα πιο περιγραφικές…

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Κεντρική Πλατεία της Lille (Grande Place)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Άποψη από τα σοκάκια του Brugge, δίπλα στο κανάλι…

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Άφιξη στο Παρίσι με τρένο. Θυμίζει σταθμό Λαρίσης…;

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Τριακόσια-και μέτρα ύψος! Αν δεν το δεις από κοντά, δεν καταλαβαίνεις τι σημαίνει…

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Απόψεις απ’τη βολτούλα με καραβάκι στο Σηκουάνα (bateaux-mouches)!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Οι άγρυπνοι φρουροί της Notre Dame (gargoyles)… Μπρρρ!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Μεγαλομανία Μεγάλων (?) Ανδρών!

C’est fini!

18 thoughts on “Lille-Brugge-Paris en quatre jours!

Add yours

  1. welcome back dear!!!
    μας (μου) ελειψες!!!

    δεν θα πω ποοοοοσο ζηλεψα με το ταξιδακι σου(θα δειξω ανωτεροτητα!!) αλλα τα γλυκα τι τα ηθελες και τα εβαλες καλε???? μετα γκρινιαζετε εσεις οι ανδρες αν εχουμε ‘πιασηματα’ εμεις οι γυναικες!!! 😉 (για τις γυναικες δεν θα σχολιασω που ειπες..παλι ανωτεροτητα θα δειξω!!!)

    υπεροχες φωτογραφιες void μου..look out aniaris!!! 😉

    ενα ομορφο βραδυ να εχεις..
    χαιρομαι που εισαι καλα! 🙂
    φιλια!
    🙂

  2. Σούπερ το ταξίδι! Εύχομαι σύντομα να κάνεις κι άλλο 🙂

    Κοτόπουλο με φράουλες δεν έχω φάει, αλλά το κοτόπουλο με δαμάσκηνα είναι ωραίο, και ακόμα καλύτερο το μοσχάρι με δαμάσκηνα (που το τρώμε και στην Ελλάδα). Πολύ ωραίο επίσης είναι το κοτόπουλο με πορτοκάλι. Μμμμμ!

    Το πολύγλωσσο τρένο αλλάζει γλώσσες αναλόγως με την επίσημη γλώσσα της χώρας που διασχίζει. Έτσι είναι και το Eurostar που πάει από το Λονδίνο στις Βρυξέλλες. Όλες οι ανακοινώσεις είναι σε 3 γλώσσες, αλλά όσο είσαι στην Αγγλία πρώτα λένε τα Αγγλικά, μετά τα Γαλλικά, μετά τα Φλαμανδικά. Επί Γαλλικού εδάφους οι γλώσσες γίνονται Γαλλικά-Αγγλικά-Φλαμανδικά, και επί Βελγικού Φλαμανδικά-Γαλλικά-Αγγλικά. Έχει πολλή πλάκα 🙂

    Ταξί πήρες καθόλου; Εκεί φαίνεται το κόστος ζωής χεχε

  3. καλως ηρθες!!καλά το παρεακι εχει ανεβει σε αλλο επιπεδο.εσυ Γαλλια,εγω Ιταλια για τεσσερις μερες ποσο πια θα εξευρωπαιστουμε???χαχαχαχα!!!τελειες και οι φωτο ειδικα αυτες με τα γλυκα.και μην ψαρωνεις οτι συνδυασμος φρουτων με φαγητο ειναι γαλλικη ανακαλυψη,γιατι και οι αρχαιοι ελληνες ετσι τα ετρωγαν!!!

  4. Είχα βγάλει καλύτερες φωτογραφίες του Πύργου του Άιφελ στα 9 μου με φωτογραφική μιας χρήσης!
    Κακίες..Ζηλεύω απλά. Το τελευταίο ταξίδι που έκανα για να δω ένα διαφορετικό μέρος ήταν στον Προβατά Σερρών.
    Περασες ωραία,βλέπω. Είσαι ενθουσιασμένος. Οι Γαλλιδούλες καλές;

  5. Πολύ όμορφες οι φωτογραφίες… και ειδικά οι πρώτες άκρως λαχταριστές αχχ!! χα χαχαα :Ρ
    χμ.. όσο για τον συνδιασμό φαγητού και φρούτων συνηθίζεται και σε Ελληνικές συνταγές! 🙂 Παράδειγμα το κρέας με κυδώνι, το κρέας με δαμάσκηνα (σπεσιαλιτέ της Σκοπέλου). Δεν είμαι φίλη, όμως, σε τέτοιου είδους συνδιασμούς.. :Ρ

  6. Pou eisai esy re!!! Poly gamato fainetai to taksidi sou,apo tis perigrafes toulaxiston. Oi photos den paizontai. Tora..ayto to «gallo-velgo-ollandiko» pragma einai oi flamandoi. Den ksero tin katastasi ton malliwn sou alla tha karafliaseis TELIWS an diavaseis to arthro pou sou stelno sto link. Einai kati pou sigoura den sinanta kaneis sta valkania. An kai tha pethaina gia na do sta valkania kati tetoio. http://gazikapllani.blogspot.com/2006/12/baarle-hertognassau.html

  7. 1. Δεν ξερω γαλλικά και μ΄επιασε ενα σύμπλεγμα κατωτερότητας γιατρε μου, γαμω τις γλώσσες μου , γαμώ. 2. Οι φωτογραφίες πολυ καλές, και τα γλυκα επισης, σλουρπ και παλι σλουρπ. Ρε συ γιατρε δεν είσαι ενταξει, θα μου δημιουργήσεις στερητικο με τοσα γλυκα μαζεμενα και έχω προβλημσ τελευταια με τη σοκολατα της εχω αλλαξει τα φώτα κι αυτη μου αλλαξε το δέρμα. 3. Τις προαλλες διαβαζα κατι για το Βελγιο, σχετικα με τις δύο κοινότητες που ζουν εκει, εξου και οι δύο γλώσσες. 4. Κι εγω που νομιζα οτι σε πηρε το δισχιδες ον να τον κουραρεις στα στρατά! 5. Αντε το επομενο φωτορεπορτάζ, στο Λονδίνο.6. Τον Τεν-Τεν μηπως τον πηρε το ματι σου; 7. Χαίρεσθε κι αγαλλιάσθε.

  8. @ tzotza: Ευχαριστω για το καλωσορισμα! Οι γυναικες χωρις πιασιματα ειναι φαι χωρις αλατι! Πρεπει να ξεκολλησετε απο τα ισχνα προτυπα που σας προβαλλουν! Φατε σοκολατες ελευθερα!

    @ Σοφια: Τελικα μπορει εγω να μαι παραξενος, αλλα δεν μου αρεσουν οι συνδυασμοι φαγητων με φρουτα! Ακομα και χοιρινο με πορτοκαλι που ειχα δοκιμασει καποτε, με ξενισε. Μαλλον ειναι ψυχαναγκαστικο… Οντως εχει πολλη πλακα αυτο με τις γλωσσες στο Βελγιο, αλλα εχει και μια λογικη αφου σε μικρη εκταση συνορευουν ουσιαστικα 4-5 χωρες… Ταξι δε δοκιμασα γιατι ειχα ενημερωθει οτι ειναι λιγο ακριβουτσικα για το μπατζετ μου…!

    @ mtdoggie: Δηλαδη εχω χασει το δικο σου φωτορεπορταζ απο Ιταλια ή δεν παρουσιασες τιποτα;
    Τωρα που ειπες για αρχαια Ελλαδα, εμαθα οτι στη Γαλλια οι Ελληνες θεωρειται οτι ειναι γκει! Ενα πραγμα οπως λεμε εμεις για τους Αγγλους! Κι ολο το θεμα προερχεται απο τους αρχαιους ημων προγονους που θεωρειται οτι ειναι οι πρωτοι που κουνησαν την αχλαδια…

    @ cl-aniaris: Αντιπαρερχομαι τα βρωμερα ψεμματα… Απαξιω δηλαδη! Οι Γαλλιδουλες καλουτσικες ειναι,βασικα οι Παριζιανες (οχι ολες…) κατι εχουν να πουν! Οσο να ναι το Παρισι δεν ειναι και Σερρες!

    @ crack of dawn: Καλως ηρθες, ωραιο nick! Μπραβο λοιπον! Κι εγω δεν ειμαι φιλος, το εθεσες πολυ σωστα! Παντως ο λογος που εγραψα για αυτα τα φαγητα δεν ειναι γιατι δεν ειχα ξαναδει το συνδυασμο αλλη φορα, αλλα για την ευρυτητα της χρησεως των φρουτων στη μαγειρικη που μου φανηκε αρκετα μεγαλη! Σε καθε εστιατοριο υπηρχε τουλαχιστον ενα τετοιο πιατο, ενω στην Ελλαδα αυτο το συναντας σε πιο γκουρμε ή εξειδικευμενης κουζινας μαγαζια.

    @ donnie: Χεχε, εδω ειμαι. Safe and sound που λενε! Φοβερο το ποστ του Καπλανι, αυτη η πολη θα επρεπε να εξελλιχθει σε συμβολο αντ-εθνικιστικης συνειδησης! Εμας τους Βαλκανιους, ομως βραζει το αιμα μας, οποτε μην ελπιζεις πολυ!!!

    @ auburn kate: 1.Ουτε κι εγω ξερω,τωρα μαθαινω.2. Γυναικες+Γλυκα=L.F.E. που λεγαμε και στο σχολειο, οποτε συμφιλιωθειτε με τη φυση σας και τσακιστε οσες σοκολατες θελετε!3.Ναι εχει αρκετο ενδιαφερον η υποθεση.Αν δεν το εχεις κανει ηδη, διαβασε το λινκ που εβαλε η donnie απο πανω σου.Φοβερο!4.Το δισχιδες ον υπερασπιζεται την πατριδα κι εγω υπερασπιζομαι την πνευματικη μας κληρονομια!5. Απο το στομα σου και στου αφεντικου τ’αυτι!6.Εχεις χαιρετισμους απο τον Μιλού!7.Ευχομαι το ιδιο και δι’υμας!

  9. για τις αλλες μιλαγα dear..σαυτο το σπιτικο τσακιζουμε τις σοκολατες!!!!(και thank god, πιασηματα εχουμε!! 😉

    μια ομορφη μερα να εχεις!!
    🙂

  10. μπααα δεν εχασες τιποτα απλως βαρεθηκα να κανω φωτορεπορταζ!!!πλεον μονο απο το γραφειο μπλογκαρω και οπως καταλαβαινεις δεν εχω τα αρχεια μου για να περασω και φωτο!
    καλα οι προγονοι ηταν ξεφτile αλλα μην το σχολιασω….ετρωγαν ωραια ομως,λιγο κρεατακι με δαμασκηνα δε μου φαινεται καθολου ασχημο τωρα!

  11. άει καλόμ’ πήγες στο χωριό μου;
    :-ρρρρ
    χαχαχαχαχχα
    Τοπία δεν μ’έδειξες ντόκτορα κι ανησυχώ
    :-/
    Καλή Χρονιάααααααααααααα

  12. χρονια πολλα και καλη χρονια!!!
    σου ευχομαι οτι κλαυτερα για σενα και για εκεινους που αγαπας και αντε πια, να μην εισαι τοοοοσο αμελης με το μπλογκ σου καλε!!! 😉 😉

    take care therapist and happy new year again!!!

    φιλια πολλα!!!

  13. Κυρ-μαλάκα:
    1) Καλές οι φωτογραφίες αλλά δεν αναφέρεις πουθενά ότι η φωτογραφική μηχανή ήταν μια ευγενική χορηγία του Δισχιδή.
    2) Και μιας και το έφερε η κουβέντα, καλό θα ήταν να μου την επέστρεφες κάποτε!

  14. Καλησπέρα…Περί περιττωμάτων το comment μου. Επειδή έθιξες το θέμα με δικό σου comment στην Κωλόγρια… Τσέκαρε λίγο εδώ…http://gremiii.blogspot.com/2007/02/blog-post.html. Είμαι άκυρη, το ξέρω βέβαια. Σε post για το υπέροχο Παρίσι εγώ σου λέω σκατούλες… Τέσπα!! Τα σέβη μου!

  15. Είναι χρόνια τώρα, πού όλο θέλω να πάω στο Παρίσι και όλο τ’αφήνω για αργότερα. Με διάφορες δικαιολογίες. Και οι φωτογραφίες σου -εξαιρετικές καθ’όλα- αυτό τον διχασμό μου υπηρέτησαν.

  16. Μπορώ να πω ότι συμφωνώ απόλυτα με την άποψή σου περί Παρισίου… Βρέθηκα εκεί για πρώτη φορά πριν από 1,5 μήνα και ψάχνω συνεχώς τρόπους να ξαναπάω. Έχω βάλει όλη την παρέα μου σε πρόγραμμα και οσονούπω θα υπάρξει κι άλλη εξόρμηση! Πάντως εμένα ο Πύργος μου φάνηκε υπερτιμημένος – αντιθέτως η Notre Dame και το Λούβρο με μάγεψαν… Για να μη μιλήσω για τη Eurodisney…

  17. Ahhh Paris ma ville 🙂

    exw paei kai stis alles poleis pou episkeftikes…pragmatika entypwsiakes..
    to parisi einai tropon teina to home mou so…de tha eimai antikeimenikos 😛

    p.s. piges dekemvrio tou 2007 kai leitourgouse to bateau mousse?? unpisteutable mou fainetai…

    filiaaaaaa

Σχολιάστε

Create a website or blog at WordPress.com

ΠΑΝΩ ↑

